Εξπρές Ευβοϊκός: Το βαπόρι που δάμασε όλο το Αιγαίο, ήρθε στην Κάρυστο, μπήκε στο Μαρμάρι και έφτασε στην Τραπεζούντα

© Foto Panteleimon Lelekis
Ένα βαπόρι που αν μπορούσε να μιλήσει, σίγουρα θα μας κρατούσε ολόκληρα μερόνυχτα συντροφιά εξιστορώντας μας τα ταξίδια του. Το "Εξπρές Ευβοϊκός" όπως το γνωρίσαμε στο σύντομο πέρασμά του από τη γραμμή του Μαρμαρίου ναυπηγήθηκε το 1972 στο Πέραμα για λογαριασμό της Ακτοπλοΐας των αδερφών Αγαπητού.

Το πρώτο του όνομα ήταν "Κυκλάδες" και ταξίδεψε κυριολεκτικά σε όλο το Αιγαίο. Ένα μικρό στο μάτι πλοίο που έφτασε μέχρι τη Μυτιλήνη και τα Δωδεκάνησα.

Οι Αγαπητοί χώρισαν τα βαπόρια τους και το 1993 το "Κυκλάδες" περνά στο Γιάννη Αγαπητό και την Agapitos Express Ferries. Μετονομάζεται σε "Εξπρές Ευβοϊκός" και δρομολογείται καταμεσίς του καλοκαιριού από Ραφήνα για Κάρυστο και Μαρμάρι.

Ένα καλοκαίρι πιο μπροστά μας είχε εγκαταλείψει μετά από περίπου είκοσι χρόνια στη γραμμή το "Παπαδιαμάντης" ("Καστριανί Κέας", "Θάσος").

Ήταν καλοκαίρι του 1993 όταν το καινούριο καράβι ήρθε ένα βράδυ έξω από το λιμάνι της Καρύστου αλλά δεν έμπαινε μέσα με τίποτε. Καρυστινοί και παραθεριστές έρχονταν και το χάζευαν από μακριά αλλά λόγω του ότι είχε βραδιάσει, έβλεπες μόνο φωτάκια. Θυμάμαι, ήρθε ένας φίλος τότε που παίζαμε σαν παιδιά και μας φώναξε να τρέξουμε να το δούμε.

Το βαπόρι δεν κατάφερε να μπει τελικά στο λιμάνι που τότε ήταν φημισμένο για τη στενότητά του και όχι μόνο. Το επόμενο πρωί είχε εξαφανιστεί και τελικά δρομολογήθηκε μόνο για το Μαρμάρι. Εκεί συνάντησε όμως τόσο το "Μαρμάρι Ι" όσο και το "Κάρυστος".  Δεν κατάφερε τελικά να στεριώσει στη γραμμή και το πέρασμα του Γιάννη Αγαπητού από τη Ραφήνα και το Νότιο Ευβοϊκό έκλεισε νωρίς και άδοξα.

Το "Εξπρές Ευβοϊκός" πουλήθηκε στον Αντώνη Βεντούρη και μετονομάστηκε σε "Μεθοδία".

Το καλοκαίρι του 1994 στην Υδρα. Ένα χρόνο μετά το πέρασμά του από τη Ραφήνα. Η φωτογραφία είναι του T.S.S. APOLLON από το φόρουμ nautilia.

Ως "Μεθοδία" (1994-1996) και "Εξπρές Δανάη" (1996-1999) ξανά με το σινιάλο του Αγαπητού έγραψε εποχή στο Σαρωνικό όπου παρέμεινε και με τα σινιάλα της Hellas Ferries τη θυγατρική Saronikos Ferries.

To 2004 πουλήθηκε, μετονομάστηκε σε ERKE και έκτοτε ταξιδεύει μέχρι σήμερα στη Μαύρη Θάλασσα.

Για πολλά χρόνια συνέδεε τη δική μας Τραπεζούντα με το Σότσι της Ρωσίας και συγκεκριμένα έως το 2016. Πλέον το βλέπουμε στη γραμμή Τραπεζούντα - Ζονγκουντάλκ (πόλη της Τουρκίας στον Εύξεινο Πόντο ανατολικά του Βοσπόρου).






Το "Εξπρές Ευβοϊκός" έχει χωρητικότητα 852 επιβάτες, 60 Ι.Χ. ή 14 φορτηγά και 14 Ι.Χ. ενώ αναπτύσσει ταχύτητα 17 κόμβων.







Για να είμαι ειλικρινής, εντυπωσιάστηκα καθώς ανακάλυπτα τη μακρά ιστορία αυτού του πλοίου, όπου φαίνεται πως πέτυχε σε ό,τι δοκιμάστηκε εκτός από τη Νότια Εύβοια. Μάλλον δεν του δόθηκε ο χρόνος, τόσο να δείξει τι μπορεί, όσο και να αγαπηθεί. Η δρομολόγηση μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού και μάλιστα τον Αύγουστο, δεν είναι πάντοτε το καλύτερο.

Αν το καλοσκεφθεί κανείς, υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να βρίσκεται ακόμη στη γραμμή.

Στρατής Μαζίδης
για το ikarystos.gr


Σημείωση για φωτογραφίες: επειδή η φωτογραφία από την ανάρτηση με το μοντέλο του Πόρτο-Λάφια αναπαράχθηκε σε γκρουπ του facebook, παρακαλούνται όσοι αναδημοσίευουν φωτογραφίες από τα αφιερώματα να σημειώνουν και την πηγή της εκάστοτε φωτογραφίας.

Πηγές: 

https://forum.nautilia.gr/showthread.php?661-Erke-%C5%EE%F0%F1%DD%F2-%C4%E1%ED%DC%E7-%CC%E5%E8%EF%E4%DF%E1-%C5%F5%E2%EF%FA%EA%FC%F2-%CA%F5%EA%EB%DC%E4%E5%F2/page4
http://www.faktaomfartyg.se/kyklades_1972.htm

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.