Δεν ξέρω αν οι άμαξες ανήκουν στην παραλία, γνωρίζω όμως πως είναι ζωντανό κομμάτι ιστορίας της Καρύστου

Πραγματοποιήθηκε απόψε η συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας στην προκυμαία της Καρύστου μετά τα τελευταία γεγονότα όπου το Λιμεναρχείο άρχισε να κόβει κλήσεις στους αμαξάδες με σκοπό να τους εκδιώξει από την παραλία. Η πορεία ολοκληρώθηκε μπροστά στο Λιμεναρχείο όπου αντιπροσωπεία μετέβη στην υπηρεσία και συζήτησε επί μακρόν.

Του Στρατή Μαζίδη

Σε αυτές τις περιπτώσεις και όταν τα πράγματα είναι λίγο θολά ως προς το πως και το γιατί, καλό είναι να κάνουμε μια προσεκτική και ψύχραιμη προσέγγιση. Όπως ακούσαμε έναν εκ των αμαξάδων, οι άνθρωποι έχουν ήδη δεχθεί τρεις κλήσεις για να πληρώσουν σχετικό πρόστιμο το ύψος του οποίου επαφίεται από τη διάθεση ενός λιμενικού. Οι αμαξάδες αναφέρουν ότι διαθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα για τη νόμιμη δραστηριοποίησή τους και πως οι κλήσεις κόπηκαν διότι ο παραλιακός δρόμος είναι πεζόδρομος.

Ας δούμε λοιπόν ορισμένα απλά πράγματα:

1. Ξαφνικά και μετά από τόσα χρόνια, δεκαετίες παρουσίας των αμαξών στην παραλία, αρχίζει το Λιμενικό εν μέσω θέρους να κόβει κλήσεις. Είναι προφανές ότι κάποιος κίνησε αυτή τη διαδικασία. Ακούστηκε άλλωστε ότι υπάρχει καταγγελία. Οι κλήσεις κόπηκαν λόγω πεζόδρομου, ποιου πεζόδρομου όμως; Με ποια απόφαση δημοτικού συμβουλίου κατέστη η παραλιακή οδός πεζόδρομος; Δεν υπάρχει επίσης καμία σχετική σήμανση και πως να συμβεί αυτό αφού επίσημα δεν υφίσταται πεζόδρομος αλλά απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων για τους θερινούς μήνες.

Οι εκθέσεις βεβαίωσης παράβασης γράφουν για κίνηση σε πεζοδρομημένη οδό. Προφανώς οι βεβαιώσαντες την...παράβαση αγνοούν ότι οι όροι "απαγόρευση κυκλοφορίας" και "πεζόδρομος" διαφέρουν. Πιθανότατα οι παράβασεις που βεβαιώθηκαν είναι μη σύννομες και αυτό μπορεί να συνιστά πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες για τους βεβαιώσαντες.

2. Μετά τη συνάντηση στο Λιμεναρχείο ακούστηκε μια άλλη εκδοχή. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη αν γίνει κάποιο ατύχημα. Αυτός που θα το προκαλέσει προφανώς. Αυτός αναλαμβάνει την ευθύνη όπως γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις ατυχημάτων. 


3. Με το σκεπτικό του φόβου του ατυχήματος τότε θα πρέπει να περιμένουμε να απαγορευθεί και η κυκλοφορία των τετράκυκλων ποδηλάτων και λίγο παρακάτω και των απλών ποδηλάτων με τα οποία γυρνούν τα παιδιά μας και εμείς οι ίδιοι. Και φυσικά κακώς έδεναν πλοία επί 30-35 χρόνια στην Κάρυστο και ξεφόρτωναν οχήματα γιατί μπορεί να γινόταν κάποιο ατύχημα.

Υπάρχει και κόσμος που δεν επιθυμεί οι άμαξες να περνούν από την προκυμαία. Όπως υπάρχει και κόσμος που δεν ενοχλείται. Προσωπικά δεν έχω κάνει τη βόλτα της προκυμαίας διότι δε μου αρέσει. Προτιμούσα τις βόλτες που μας έκαναν τα παλαιότερα χρόνια με τον Κώτσο και το Ρούλη με τη μικρή μέχρι τον Απόλλωνα και τη μεγάλη που φτάναμε ως το Κύμα. Έδινε στην παρέα τότε την αίσθηση της φυγής και του ταξιδέματος ενώ αισθανόμασταν ασφάλεια στα χέρια του μπαρμπά-Χρήστου. Επιπλέον τη βρίσκω πια ακριβή. Ωστόσο ποιος είναι αυτός από το σίγουρο γραφείο του και με τον εξασφαλισμένο μισθό που σε μια τέτοια εποχή θα κόψει το ψωμί ενός συνανθρώπου του γεμίζοντάς τον με αμφιλεγόμενα πρόστιμα; Οι άμαξες αποτελούν κι αυτές ένα σημείο κατατεθέν των καλοκαιριών της Καρύστου, ένα συνθετικό τμήμα του κάδρου της παραλίας της πόλης. 

Ο ήχος του αλόγου που τρέχει, το καμπανάκι που χτυπά, τα παιδιά που γελούν, ήταν - είναι - και πρέπει να παραμείνουν κομμάτι της παραλίας.  

Αν υπάρχουν κάποια αντικειμενικά ζητήματα, τότε μπορούμε να θεσπίσουμε κάποιους κανόνες. Πχ μια σηματοδρόμηση από όπου θα μπορεί να περνά η άμαξα, φυλλάδια με συμβουλές στους ποδηλάτες κ.ο.κ. Λύσεις υπάρχουν, η εξαφάνιση δεν είναι μία από αυτές.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.