Γιατί δεν ήρθε το PAROS JET στην Κάρυστο

Η θέση του PAROS JET
Βρισκόμαστε στον Αύγουστο. Ελικόπτερα πάνε κι έρχονται. Καπετάνιοι εξετάζουν το λιμάνι της Καρύστου εξονυχιστικά. Αφίσες τυπώνονται. Κείμενα δημοσιεύονται. Πληροφορίες συγκεχυμένες αλλά η ουσία μία. Το PAROS JET από τη Ραφήνα έρχεται στην Κάρυστο. Θα κάνει ορισμένες δοκιμαστικές προσεγγίσεις και αν όλα πάνε καλά με το ΣΑΣ και την επιδότηση, από τον Απρίλιο του 2020 για Ραφήνα-Κάρυστο-Ανδρο-Τήνο-Πάρο-Νάξο.

Του Στρατή Μαζίδη

Το πλοίο προσέγγισε ένα βράδυ για ελάχιστα λεπτά αδυνατώντας να ρίξει καταπέλτη και έκτοτε δεν ξαναφάνηκε. Σήμερα έχοντας πλέον περάσει αρκετός καιρός, μπορούμε ίσως ψυχρά και ψύχραιμα να αναφέρουμε τους λόγους που τουλάχιστον για φέτος το PAROS JET δεν ήρθε καθώς εκκρεμεί το ΣΑΣ στα τέλη του μήνα και δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση από πουθενά για το πως κινείται η πόλη στο θέμα.

Η εταιρεία

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία εκ του αποτελέσματος ήθελε και δεν ήθελε να έρθει. Το "ήθελε" αποδεικνύεται από το ότι έδωσε την άδεια σε ορισμένους ανθρώπους που το πάλεψαν [και συνεχίζουν] να σχεδιάσουν αφίσες και να γεμίσουν όχι μόνο την Κάρυστο αλλά και όλη την Εύβοια, διότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν πρέπει να το προσεγγίζουμε ως Κάρυστος αλλά Εύβοια. Αυτό όμως θα το αναλύσουμε σε επόμενο κείμενο. Επίσης έκανε δύο προσεγγίσεις στην περιοχή. Η μία την περασμένη άνοιξη με το ANDROS JET και η τελευταία στα τέλη Αυγούστου με το PAROS JET. Ήρθαν οι πλοιοκτήτες και ο πλοίαρχος στην πόλη.

Το "ήθελε" διότι υπάρχει η ενδεχόμενη επιδότηση των 6 εκ. ευρώ για 5 χρόνια και επειδή εφόσον κλειδώσει αυτό να το "θελήσουν" κι άλλοι.

Χωρίς την επιδότηση, δεν το "ήθελε". Αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι δεν εξέδωσε ούτε μια επίσημη ανακοίνωση για τα δοκιμαστικά δρομολόγια ενώ όσες φορές κάλεσα ως ενδιαφερόμενος να κλείσω θέσεις, οι υπάλληλοι είτε δεν ήξεραν είτε κάτι είχαν ακούσει [ίσως από εμένα που είχα ξανακαλέσει].

Ο πλοίαρχος

Ο πλοίαρχος σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω, εξαρχής βλέποντας το λιμάνι, δεν ήταν πρόθυμος να έρθει. Το ότι έκανε έναν σχεδόν κατάπλου κι αυτόν με το ζόρι φάνηκε από το ότι δεν έριξε καν άγκυρα ούτε μπήκε πανηγυρικά κορνάροντας όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Ο καπετάνιος είναι το αφεντικό του πλοίου. Δεν μπορεί η εταιρεία να του πει "πήγαινε" κτλ. Ή τον εμπιστεύεται και τον κρατά, ή τον αντικαθιστά.

Φυσικά ο άνθρωπος έχει κι ένα δίκιο. Ήρθε ημέρα Πέμπτη με το ελικόπτερο και τι ζήτησε; Να φύγει μια κολώνα φωτισμού για να μπορεί να δέσει. Καταπλέοντας πέντε ημέρες αργότερα κανείς δε φρόντισε για αυτό το ελάχιστο.

Επίσης για να μπει στο λιμάνι χρειάζεται να βγει πολύ έξω για να πάρει την στροφή αφού το λιμάνι μας έχει την πρωτοτυπία από τότε που θεωρητικά φτιάχτηκε πριν λίγα χρόνια, η μπούκα του να βλέπει στην...ακτή αντί στην ανοικτή θάλασσα.

Κι εδώ θα πρέπει κάποια στιγμή η πόλη, βλέποντας μάλιστα την ακτή της Δυτικής Παραλίας να έχει μεταμορφωθεί από τότε, να αναζητήσει τις σχετικές ευθύνες. Ποιος φορέας εκτέλεσε το έργο; Ποιος αρμόδιος παράγοντας έβαλε την υπογραφή ότι το έργο εκτελέστηκε καλώς και το παρέλαβε;

Οι αρχές

Οι τοπικές αρχές δε φάνηκαν να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα. Υπάρχει μια τακτική ουδετερότητας σε πολλά ζητήματα. Προσωπικά δεν κατάφερα να αντιληφθώ στο λιμάνι την παρουσία πχ μιας αντιπροσωπείας του Δήμου ενώ κατέπλεε το πλοίο. Θα ισχυριστεί κανείς ότι εκείνη την ημέρα ψηφιζόταν το Τεχνικό Πρόγραμμα. Σωστό. Αυτό όμως δεν εμπόδιζε μια μεικτή ομάδα να αποχωρήσει για ορισμένο χρονικό διάστημα μαζί με το Δήμαρχο [που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί μέρος του Δ.Σ., αλλά πάντα παρίσταται ως νομίμως κληθείς] και να μεταβεί στο λιμάνι.

Επίσης όπως σημειώσαμε επί 5 ημέρες δεν κατέστη δυνατό να απομακρυνθεί μια κολώνα φωτισμού και ένας κάδος απορριμάτων. Ο ΟΛΝΕ έδωσε την άδεια στο Δήμο αλλά...προφορικά.

Στη Ραφήνα όμως στα πρακτορεία εξ όσων έμαθα από φίλους που ταξιδεύουν συχνά μειδιούσαν ακούγοντας το λόγο που το πλοίο με το που ήρθε, σηκώθηκε κι έφυγε.

Με απλά λόγια οι τοπικές αρχές δεν αγκάλιασαν το εγχείρημα, δεν το έκαναν και δικό τους κτήμα, δεν το σήκωσαν παρακινώντας την τοπική κοινωνία σε μια δυναμική ώθηση προς τα μπροστά.

Ένα απλό παράδειγμα. Δεδομένων, τότε, των δοκιμαστικών προσεγγίσεων του πλοίου δε θα έπρεπε δήμος και φορείς να έχουν ετοιμάσει ικανό αριθμό αντιτύπων ενημερωτικών φυλλαδίων της περιοχής ώστε να μοιράζεται στους επιβάτες;

Αυτοί που δεν ήθελαν

Υπάρχουν κι αυτοί που δεν ήθελαν να έρθει το πλοίο. Και ίσως αυτοί να αποτελούν την εξήγηση της στάσης του "ούτε κρύο ούτε ζέστη" των τοπικών αρχών. Ιδίως εκείνοι σε άλλες διπλανές και παραδιπλανές γραμμές. Κανονικά αυτοί θα πρέπει να το θέλουν περισσότερο από όλους όσο οξύμωρο κι ακούγεται σε πρώτο χρόνο, αν κοιτάξουν στρατηγικά μπροστά.

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω φαίνεται πως όλα μαζί ως σύνολο έπαιξαν το ρόλο τους.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.