Να η ευκαιρία! Ραφήνα - Κάρυστος - Άνδρος - Τήνος - Σύρος - Πάρος - Νάξος

Στις 20 Απριλίου 2022 το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και συγκεκριμένα η Διεύθυνση των Θαλασσίων Συγκοινωνιών δημοσίευσε στη Διαύγεια την πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. 

Του Στρατή Μαζίδη

Ανάμεσα στα επιδοτούμενα δρομολόγια εντοπίζουμε στο νούμερο 38 την επιδοτούμενη γραμμή Ραφήνα - Κάρυστος - Άνδρος - Τήνος - Σύρος - Πάρος - Νάξος και επιστροφή, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες.

Στα απαιτούμενα χαρακτηριστικά σημειώνεται πως το πλοίο πρέπει να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 το καλοκαίρι, επιφάνεια φόρτωσης μεγαλύτερη ή ίση των 600 τ.μ. για τα ΙΧ ή 400 τ.μ. για τα φορτηγά και ολικό μήκος 100 μέτρων.

Η αναφορά του "Κάρυστος ή Μαρμάρι" αρκετοί εκτιμούν ότι μάλλον έγινε στα πλαίσια του copy-paste από την προηγούμενη φορά και όχι γιατί πραγματικά υπάρχει κάποια πιθανότητα, αφού πλέον και το υφιστάμενο ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο έχει πλέον εδραιωθεί με λιμάνι προσέγγισης στην Κάρυστο, που ούτως ή άλλως αυτός ήταν ο αρχικός στόχος. Άλλωστε η γεωγραφία της περιοχής λειτουργεί σε αυτής της φιλοσοφίας τα δρομολόγια και αυτό που προσπαθούν να πετύχουν, μόνο αν το δικό μας λιμάνι είναι αυτό στο οποίο θα προσεγγίσει το δρομολόγιο. Κι έπειτα το Μαρμάρι λόγω εγγύτητας καλείται να σηκώσει το μεγαλύτερο όγκο από και προς το Λεκανοπέδιο.

Δε γνωρίζουμε αν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον μέχρι στιγμής αλλά υπάρχει ένα πλοίο το οποίο θα μπορούσε πραγματικά να εξυπηρετήσει τη γραμμή με μεγάλη επιτυχία, να αποτελέσει το βαπόρι που θα επανασυνδέσει απευθείας την Κάρυστο με τη Ραφήνα μετά από 21 χρόνια και να βγει από το αδιέξοδο του να είναι δεμένο τον περισσότερο το χρόνο δουλεύοντας μόνο μερικούς μήνες. Έχει μάλιστα επισημανθεί στην πλοιοκτησία του.

Αναφέρομαι στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ. Το συγκεκριμένο πλοίο όπως έχουμε παρουσιάσει μέσα από παλαιότερα αφιερώματα ναυπηγήθηκε το 1987 στη Γερμανία για λογαριασμό της κυβέρνησης του Τομπάγκο και Τρινιντάντ συνδέοντας τα δύο νησιά της Καραϊβικής καθημερινά για παραπάνω από 20 χρόνια και ταξιδεύοντας 8 ώρες την ημέρα μαζί με την επιστροφή. Επίσης γνωρίζοντες σημειώνουν ότι το ΠΑΝΟΡΑΜΑ είναι ίσως το πλοίο με την πιο δυνατή μηχανή στη Ραφήνα [στα συμβατικά] ασχέτως των προβλημάτων που προκύπτουν τα τελευταία χρόνια επειδή ακριβώς δεν ταξιδεύει όσο θα έπρεπε.

Αντί λοιπόν να ασφυκτιά αποκλειστικά στο Μαρμάρι, θα μπορούσε χωρίς να εγκαταλείψει το υπάρχον δρομολόγιο, να το περιορίσει ώστε να μπορέσει τρεις μέρες την εβδομάδα να εξυπηρετεί την επιδοτούμενη γραμμή. Θα μπορούσε για παράδειγμα να ξεκινά με ένα πρώτο νωρίς το πρωί δρομολόγιο από το Μαρμάρι, στη συνέχεια το επιδοτούμενο και το βράδυ αργά ένα τελευταίο για το Μαρμάρι ή εναλλακτικά να δοκίμαζε μία ή δύο διανυκτερεύσεις στην Αθήνα αν τα ωράρια ήταν εξοντωτικά για το πλήρωμα. 

Χώρια το γεγονός ότι σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία, θα βρουν απασχόληση αρκετοί ντόπιοι ναυτικοί και μάλιστα όλο το χρόνο. Οικογένειες που ίσως τώρα πονοκεφαλιάζουν, θα μπορούν να κοιμηθούν το βράδυ.

Το λιμάνι της Καρύστου έχει βελτιωθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Αρκετοί αρνητικοί μύθοι διαλύθηκαν, ενώ πραγματικά πρακτικά ζητήματα έχουν αντιμετωπιστεί, όπως ήταν η εμβάθυνση του λιμανιού. Αν το 105 μέτρων PAROS JET μπήκε στο λιμάνι χωρίς προβλήματα το καλοκαίρι το 2019, αν το ΠΡΟΤΟΠΟΡΟΣ των 99.65 μέτρων μήκος και 16,5 μέτρων πλάτος που φιλοξενήσαμε πριν μερικές βδομάδες μπήκε και βγήκε άνετα στο λιμάνι, τότε σίγουρα μπορεί και το ΠΑΝΟΡΑΜΑ που έχει  101.29 μέτρα μήκος, 17,52 μέτρα πλάτος και πάρα πολύ καλές δυνατότητες στη μανούβρα όπως έχουμε διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια.

Αν λοιπόν οι κατεξοχήν εξυπηρετούσες τις Κυκλάδες ακτοπλοϊκές εταιρείες από τη Ραφήνα δεν ενδιαφέρονται για αυτό το δρομολόγιο για το δικό τους λόγο, είναι μία χρυσή ευκαιρία για το ΠΑΝΟΡΑΜΑ να ανοίξει μία νέα σελίδα στην ακτοπλοϊκή ιστορία της Ραφήνας, της νότιας Εύβοιας και των Κυκλάδων λύνοντας παράλληλα αρκετούς οικονομικούς πονοκεφάλους στους πλοιοκτήτες του και ιδιαίτερα σε μία εποχή κατά την οποία τα έξοδα ανεβαίνουν, και η κοινωνία διαμαρτύρεται διότι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτά. 

Κι αν δεν ενδιαφέρεται η πλοικτησία του ΠΑΝΟΡΑΜΑ, ας ελπίσουμε να βρεθεί η εταιρεία και το πλοίο που θα αδράξουν την ευκαιρία.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.