Στο Μαρμάρι φαίνεται ότι τα πλοία δε χρειάζονται επιβάτες...

Στα τέλη Φεβρουαρίου ο Δήμαρχος Καρύστου, και μετά από τα διαρκή παράπονα των κατοίκων της πόλης, πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους της κοινοπραξίας της γραμμής Ραφήνας - Μαρμαρίου θέτοντας το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής. Σίγουρα δεν πέτυχε αυτό που θα θέλαμε, αλλά οι πλοιοκτήτες έκαναν μια έξυπνη κίνηση για να χτυπήσουν τα Νέα Στύρα με μια νέα κατηγορία ναύλου για ΙΧ μικρότερα των 4 μέτρων. 

Του Στρατή Μαζίδη

Σκεπτόμενος ότι δε γίνεται πάντα να λέμε τα στραβά, αλλά πρέπει να ενισχύουμε, αν μπορούμε, αυτές τις ενέργειες για να δώσουμε το μήνυμα σε όσους αποφασίζουν να τολμήσουν περισσότερο, επέλεξα μετά από 7 χρόνια να περάσω με ΙΧ από το Μαρμάρι τη βουβή εβδομάδα. Είχα επίσης στα σκαριά ένα σχετικό κείμενο. Όμως...

με πρόλαβαν οι εξελίξεις.

Η αύξηση του 10% ουσιαστικά εκμηδένισε και αυτό το λίγο που επετεύχθη μετά τη συνάντηση του Δημάρχου με τους εκπροσώπους της πλοιοκτησίας.

Κάποιος καλοπροαίρετος θα πει ότι με την κλιμάκωση των τιμών στα καύσιμα, δεν ήταν δυνατό να μην ανέβουν οι τιμές. Η αλήθεια είναι πως υπό άλλες συνθήκες θα είχε δίκιο, όμως στην περίπτωσή μας δεν πρέπει να ξεχνάμε τα εξής:

Α. Τη γραμμή την εξυπηρετούν δύο πλοία, εκ των οποίων το ένα, όσο όμορφο και να είναι, δεν κάνει για αυτή. Το ΠΑΝΟΡΑΜΑ είναι βαρύ πλοίο. Χάνεται στο Μαρμάρι και προκαλεί εντύπωση πως δε χτύπησε το καλοκαιρινό επιδοτούμενο της Ραφήνας για Κάρυστο και Κυκλάδες τρεις φορές την εβδομάδα. Η παρουσία αυτού του πλοίου, όσο οικονομικότερο κι αν είναι το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ, συνεπάγεται ακριβό ναύλο.

Β. Το Πάσχα του 2000 ήρθε το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ και σάρωσε τα πάντα εκτελώντας το δρομολόγιο σε 50 λεπτά από το μέχρι τότε 1 ώρα και 1 τέταρτο. Κυκλοφορούσαν μάλιστα τότε κι οι φήμες ότι το επόμενο πλοίο της εταιρείας θα μπορούσε να το εκτελέσει στα 45 λεπτά. Τελικά ο ερχομός του ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ οδήγησε σε μια συμφωνία ώστε και το ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ που διαδέχθηκε το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ να το εκτελούν σε 1 ώρα. Τα τελευταία χρόνια αγγίξαμε τη 1 ώρα και 10 λεπτά θυμίζοντας εποχές Γιώργη Γούτου με το ΜΑΡΜΑΡΙ Ι.

Η γραμμή λοιπόν ήταν ήδη ακριβή και ο χρόνος του ταξιδίου άρχισε πάλι να ανοίγει.

Μπορεί πχ να έχουμε το ΠΑΝΟΡΑΜΑ των 160 ΙΧ, που όμως κάθεται δεμένο 8 μήνες.

Τα παλιά πλοία έπαιρναν λιγότερα ΙΧ αλλά εκτελούσαν περισσότερα δρομολόγια, είχαν λιγότερα λειτουργικά έξοδα κι εξυπηρετούσαν τόσο την Κάρυστο όσο και το Μαρμάρι. Στο τέλος της ημέρας λόγω των παραπάνω δρομολογίων είχαν και μεγαλύτερο μεταφορικό έργο δίνοντας επιλογές στο επιβατικό κοινό ως προς το πότε θα ταξιδέψουν. Το χειμώνα έχουμε δύο δρομολόγια ενώ πριν 25 χρόνια είχαμε περισσότερα.

Γ. Ο κόσμος δεν έχει τα χρήματα που είχε κάποτε.

Δ. Η λειτουργία των ΚΤΕΛ δεν είναι η καλύτερη δυνατή.

Δε γίνεται να φτιάχνονται προκυμαίες, να σχεδιάζονται θέατρα, να γίνεται στροφή στον τουρισμό και μια τετραμελής οικογένεια να θέλει πλέον πάνω από 55 ευρώ για να περάσει απέναντι. Υποτίθεται πως η εγγύτητα της Νότιας Εύβοιας από το Λεκανοπέδιο αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματά της.

Ήρθε η στιγμή οι φορείς και κυρίως η πολιτική ηγεσία να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Κι αν στο Δημαρχείο τηρούν ισορροπίες, δεν πρέπει να ξεχνούν ότι τις εκλογές τις κρίνει η Κάρυστος. Και για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, δε λέμε να αδικηθεί κανείς, αλλά η Κάρυστος να έχει αυτό που της αξίζει. Η Νότια Εύβοια χρειάζεται άλλου τύπου και φιλοσοφίας πλοία, αν θέλουμε να έχουμε αρκετά δρομολόγια και καλύτερο ναύλο. Κι ίσως ήρθε η στιγμή να σπάσουν τα μονοπώλια.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.