Ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο ένα χρόνο μετά - Υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν

Έχοντας συμπληρώσει περίπου ένα χρόνο από τότε που ξεκίνησε το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο, είναι χρήσιμο να καταγράψουμε κάποια πρώτα συμπεράσματα και σκέψεις. 

Του Στρατή Μαζίδη

Ξεκινώντας μία αναδρομή να θυμίσουμε πως το δρομολόγιο επισημοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2020 και κατοχυρώθηκε το Νοέμβριο εκείνης της χρονιάς. Για άγνωστους λόγους, η ανάδοχος τότε εταιρεία ήταν έτοιμη να ξεκινήσει τα δρομολόγια μετά το Πάσχα του 2021. Στη συνέχεια προέκυψε ζήτημα με το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΟΣ που επρόκειτο να αρχίσει να εξυπηρετεί τη γραμμή με ένα συγκεκριμένο πιστοποιητικό που του ζητήθηκε, η γραμμή άλλαξε χέρια και το Caldera Vista εμφανίστηκε έξω από το λιμάνι της Καρύστου δίχως όμως να μπαίνει ποτέ σε αυτό στις 19 Αυγούστου εξαφανιζόμενο μέσα σε πυκνούς μαύρους καπνούς. Ειπώθηκαν πολλά, αλλά η επιμονή ορισμένων ανθρώπων είχε ως αποτέλεσμα δύο εβδομάδες αργότερα το NAXOS JET, ίδιο πλοίο με το Caldera Vista, να έρθει πανηγυρικά στο λιμάνι της Καρύστου.

Η γραμμή περπάτησε όλο το χειμώνα και σταμάτησε προσωρινά, όλως περιέργως μετά το Πάσχα για την ετήσια ακινησία, σε μία περίοδο που αρχίζουν οι εκδρομές προς τα έξω, για να επανεκκίνησει πάλι στα μέσα Ιουνίου.

Ένα χρόνο μετά μπορούμε να πούμε τα εξής:

α. Η γραμμή έχει μια Α κίνηση και αυτό το βλέπουμε τώρα με αρκετούς επιβάτες να χρησιμοποιούν το πλοίο παρά το γεγονός ότι η χρονική κατανομή / πυκνότητα των δρομολογίων δεν είναι η καλύτερη ενώ παράλληλα βιώνουμε μία πάρα πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία.

β. Ο ΟΛΝΕ ανταποκρίθηκε άμεσα σε όλα τα αιτήματα τόσο με το σκάψιμο του λιμανιού όσο και προσφέροντας τρεις διαθέσιμες θέσεις για τον κατάπλου του πλοίου.

γ. Τα δρομολόγια έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον μία μέρα κενό ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο δρομολόγιο ώστε να επιτρέπει σε κάποιους εκδρομείς εκεί που θα πάνε, να μπορούν να μείνουν και λίγο ενώ όπως όλοι επισημαίνουν θα ήταν επωφελές να υπήρχε και μία τρίτη προσέγγιση μέσα στην εβδομάδα τουλάχιστον μέχρι να κατασκευαστεί η καινούργια προβλήτα με την ελπίδα κι άλλα πλοία να βάλουν την Κάρυστο στο δρομολόγιο τους. Να θυμίσουμε ότι αρκετοί επαγγελματίες από την κεντρική Εύβοια που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον το χειμώνα για το δρομολόγιο ώστε να προωθούν εμπορεύματα στις Κυκλάδες αναζητούσαν καλύτερες ώρες και ημέρες. Μεταφέρθηκε άραγε το αίτημά τους στους αρμόδιους του ΥΕΝ και της εταιρείας; Ποια ήταν η ανταπόκριση; Υποτίθεται ότι οι επιδοτούμενες γραμμές στα πλαίσια της νέας πολιτικής του ΥΕΝ αποτελούν αναπτυξιακό εργαλείο κι όχι κάτι που γίνεται με το στανιό.

δ. Παρά την κίνηση του δρομολογίου, η επανασύνδεση της Εύβοιας με τις Κυκλάδες με επιβατικό πλοίο περίπου πενήντα χρόνια μετά από τότε που το ΕΛΕΝΑ Π ταξίδευε για Κάρυστο Άνδρο και Τήνο, αυτό δε διαφημίζεται ούτε τοπικά, ούτε γενικότερα στην Εύβοια, αλλά και σε άλλες περιοχές όπου πιθανοί ταξιδιώτες με προορισμό τις Κυκλάδες θα είχαν ενδεχομένως συμφέρον να ταξιδέψουν σε αυτές μέσω Καρύστου. Η εταιρεία φαίνεται ότι απλά εκτελεί το επιδοτούμενο δρομολόγιο πιο πολύ σαν αγγαρεία βλέποντας μόνο την επιδότηση και όχι ως ευκαιρία. Δεν έχει προσέγγιση αντίστοιχη με εκείνη στο Μαντούδι.

Η πλήρης απουσία επικοινωνιακής προώθησης φαίνεται από το ότι αρκετός κόσμος στην περιοχή δε γνωρίζει ακόμη το δρομολόγιο. Ρωτούν εμάς για το δρομολόγιο. Για την υπόλοιπη Εύβοια; Ούτε λόγος. Χαρακτηριστικά θα μεταφέρουμε ένα μόνο παράδειγμα δύο Χαλκιδέων που ήθελαν να μεταβούν στην Τήνο αυθημερόν για προσκύνημα. Μιλώντας με Καρυστινό, τους είπε, "μα καλά, γιατί δεν πήρατε το πλοίο από την Κάρυστο και κατεβήκατε στην Αθήνα;". Τον κοιτούσαν με απορία. Δε το γνώριζαν και μάλιστα όπως του είπαν με τα χρήματα που θα εξοικονομούσαν αν ήξεραν, θα μπορούσαν να μείνουν κι ένα βράδυ στο νησί.

ε. Καθώς κατά καιρούς ακούγονται διάφορα ψιλοπαράπονα από το πλοίο ποτέ για τον καιρό και πότε για το λιμάνι, κ.ο.κ. και παρά το γεγονός πως προσεγγίζει σε άλλα λιμάνια υπό πραγματικά πολύ άσχημες συνθήκες, καθίσταται αναγκαίο να προχωρήσει άμεσα αυτό που εδώ και τρία χρόνια συζητάμε αλλά μέχρι στιγμής δε βλέπουμε να προχωρά: η κατασκευή της νέας προβλήτας στο λιμάνι της Καρύστου [και όχι στην Παξιμάδα όπου η Κάρυστος δε φαίνεται ούτε με κυάλια] ώστε αυτό που συμβαίνει τώρα, να μην είναι απλά ένα πυροτέχνημα που κάποια στιγμή θα σβήσει, αλλά το πρώτο ελπιδοφόρο βήμα σε μία επιστροφή της πόλης στον τουριστικό και ακτοπλοϊκό χάρτη.

στ. Τέλος πολύ σημαντική είναι η συνέπεια της εξυπηρέτησης της γραμμής. Πριν λίγες εβδομάδες το πλοίο έχασε την άγκυρα στην Κύθνο και αντί να συνεχίσει για Σύρο και μετά Ανδρο-Τήνο-Κάρυστο επέστρεψε στο Λαύριο. Συμβαίνουν αυτά, όμως τα δρομολόγια μιας εβδομάδας χάθηκαν. Δεν αντικαταστάθηκε με άλλο πλοίο. Τι έγινε με όσους είχαν κλείσει να φύγουν από Κάρυστο και είχαν πληρώσει ναύλα και ξενοδοχεία ή με εκείνους που επρόκειτο να επιστρέψουν;

Οι ευκαιρίες είναι για να τις αρπάζεις και να τις εκμεταλλεύεσαι. Διαφορετικά θα έρθει καιρός που θα κάνουμε αφιερώματα στο Caldera Vista όπως στο Πόρτο Λάφια, το Καστριανί Κέας, το Κατερίνα, το Ελενα Π αναζητώντας τι πήγε πάλι στραβά. Αυτό θέλουμε; Ή μήπως πρέπει να προχωρήσει άμεσα η νέα προβλήτα, η διεκδίκηση της ένταξης και στο δεύτερο ενδοκυκλαδικό του Αρτεμις και να γίνουν κινήσεις να βρεθεί ανάδοχος για την επιδοτούμενη γραμμή Ραφήνα - Κάρυστος - Άνδρος - Τήνος - Σύρος - Πάρος - Νάξος;

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.