Όχι Κάρυστος-Κυκλάδες αλλά Εύβοια-Κυκλάδες

Η προσπάθεια γύρω από το θέμα της επανένταξης της Καρύστου στον ακτοπλοϊκό χάρτη μέσω δύο επιδοτούμενων δρομολογίων [ένα ενδοκυκλαδικό κι ένα από Ραφήνα], με βάση και τη νέα πολιτική του ΥΕΝ, η οποία εργαλειοποιεί τη χρηματοδότηση των "άγονων" γραμμών αυξάνοντας τους υπό διάθεση πόρους, συνεχίζεται. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η προσπάθεια γίνεται χωρίς ενημέρωση.

Του Στρατή Μαζίδη

Βλέπουμε αναρτήσεις, συναντήσεις και φωτογραφίες. Ο μόνος αρμόδιος ο οποίος έχει θεσμικά και την υποχρέωση να ενημερώσει λόγω της συμμετοχής του Δημάρχου, είναι ο Δήμος Καρύστου. Για την ώρα όμως δεν υπάρχουν ούτε δελτία τύπου, ούτε ανακοινώσεις, ούτε δηλώσεις ώστε ξεκάθαρα να γνωρίζουμε τι επιχειρούμε, τι διεκδικούμε και που βρισκόμαστε.

Ο καθένας μας προσπαθεί να μάθει μέσω τηλεφώνων και προσωπικών γνωριμιών. Ωστόσο δεν είναι πάντα εφικτό. Από όσα όμως έχω παρατηρήσει ως τώρα από όλες τις πλευρές, νομίζω ότι γίνεται ένα μεγάλο λάθος. Μιλάμε για Κάρυστο - Κυκλάδες ενώ η φιλοσοφία μας, που αποτελεί άλλωστε και ένα εκ των βασικών επιχειρημάτων, θα έπρεπε να είναι Εύβοια - Κυκλάδες.

Δε συνδέεται η Κάρυστος με τις Κυκλάδες. Η Κάρυστος θα είναι η γέφυρα της διασύνδεσης της Εύβοιας με αυτές. Η Εύβοια ως το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο Θάλασσα είναι που θα [όταν με το καλό] συνδεθεί με τις Κυκλάδες. Η Κάρυστος λόγω γεωγραφικής θέσης έχει στρατηγικό πλεονέκτημα για να προσφέρει το πάτημα αυτής της σύνδεσης.

Πρέπει λοιπόν να αλλάξουμε προσέγγιση. Οι μεμονωμένες προσπάθειες δε βοηθούν. Δεν ενισχύουν το εγχείρημα. Το θέμα δεν είναι το πως θα πιστωθεί την έλευση του πλοίου, αλλά να έρθει το πλοίο. Ο Δήμος Καρύστου πρέπει να δημιουργήσει ένα διεκδικητικό τόξο με τους υπόλοιπους δήμους της Εύβοιας, τους φορείς, τις επαγγελματικές ενώσεις. Να φτιάξει ένα φάκελο με επιστολές, προτάσεις, θέσεις όχι μόνο της Καρύστου αλλά όλων των δήμων της Εύβοιας και των παραγόντων τους.

Να πάμε δηλαδή στο ΥΕΝ και να πούμε, ορίστε η πρόταση όλου του νησιού μας για τη νέα αναπτυξιακή πολιτική των επιδοτούμενων δρομολόγιων. 

Ο γνωστός νομικός στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και καλός φίλος, Πέτρος Μηλιαράκης προσδιορίζει την Ελλάδα ως μεικτό αρχιπελαγικό κράτος. Αρχιπελαγικό κράτος δίχως επαρκή και ποικίλη ακτοπλοϊκή σύνδεση δε νοείται. Ως εκ τούτου και ειδικότερα για τη χώρα μας, δε νοείται η απουσία της Εύβοιας από τη νέα υπό σχηματισμό εικόνα, την ώρα που άλλοι προορισμοί σπεύδουν να αδράξουν τις νέες ευκαιρίες. Η Εύβοια πρέπει να είναι παρούσα και μέσω αυτής φυσικά, η Κάρυστος όσον αφορά τις Κυκλάδες.

Ας ανοίξουν λοιπόν οι υπεύθυνοι το παιχνίδι κι ας αναζητήσουν συμμάχους στο εγχείρημα.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.