Λιμένας Καρύστου εκεί που ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει

Μεσημέρι Πέμπτης και το Super Jet καταπλέει στην Κάρυστο στα πλαίσια του προγραμματισμένου ενδοκυκλαδικού δρομολογίου. Το πλοίο όμως δεν μπορεί να δέσει στην προκαθορισμένη θέση διότι εκεί βρίσκεται ένα ψαράδικο, το οποίο έπρεπε να είχε μετακινηθεί. Ο πλοίαρχος έξαλλος τα βάζει με όλο τον κόσμο και με το δίκιο του. Όμως δεν είναι ευθύνη όλου του κόσμου να μεριμνήσει ώστε η θέση πρόσδεσης να είναι ελεύθερη, ούτε πχ να ψάχνει να βρει ποιος ήταν κακώς παρκαρισμένος τις προάλλες σε θέση που εμπόδισε το ferry boat να δέσει στο λιμάνι. Ποιος έχει την ευθύνη; Το Λιμεναρχείο Καρύστου.

Του Στρατή Μαζίδη

Ούτε είναι ό,τι καλύτερο, όπως πληροφορούμαστε, να υπάρχουν φορές που πρέπει ο ύπαρχος να τρέξει με τα χαρτιά να τα σφραγίσουν στο λιμεναρχείο όταν το πλήρωμα του πλοίου δεν έχει χρόνο να ανασάνει. Δεν του κάνουμε τη χάρη του πλοίου που έρχεται. Κι αναρωτιέται κανείς αν τελικά κατά τον κατάπλου κορνάρει για να χαιρετήσει ή για να πει "έρχομαι, μη μου κάνετε καψόνια". Ο ερχόμος ενός πλοίου σε ένα νησιώτικο λιμάνι, είναι κάθε φορά ένα θετικό γεγονός, όχι αγγαρεία. Οι παλαιότεροι που έχουν άλλες παραστάσεις, το αντιλαμβάνονται.

Όμως αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα πού εντοπίζεται στο λιμάνι.

Ένα άλλο θέμα είναι το παρκάρισμα αυτοκινήτων στον παραλιακό δρόμο μολονότι υπάρχει σήμανση που απαγορεύει την στάση και τη στάθμευση. Βασικό επιχείρημα κάποιον που ήθελαν να εκδιώξουν τα πλοία από την Κάρυστο στο παρελθόν ήταν ότι δεν ήθελαν τα αυτοκίνητα στην παραλία. Τώρα είναι ευχαριστημένοι με την κατάσταση η οποία επικρατεί; Και θα επικαλεστώ ένα παράδειγμα γνωστού μου προσώπου που ήρθε στην Κάρυστο για κάποιες δουλειές και κάθισε το μεσημέρι να πιει ένα ούζο να ξεσκάσει σε κατάστημα της παραλίας και αντί να βλέπει τη θάλασσα, γιατί αυτήν πληρώνει κατά ένα μέρος στα καταστήματα της παραλίας, έπρεπε να βλέπει επί μισή ώρα ένα σταθμευμένο φορτηγό τροφοδοσίας, επειδή ο οδηγός μετέφερε με το πάσο του μερικά κουτιά παγωτού και μιλούσε κάμποση ώρα ανενόχλητος στο κινητό του μέχρι να δεήσει να παραδώσει το τιμολόγιο. Εάν πέρυσι ενοχλούσε η όψη του IRINI στο τέλος του λιμενοβραχίονα τη θέα των επισκεπτών, σίγουρα την ενοχλεί το κάθε φορτηγό που αράζει παρανόμως πόση ώρα και μάλιστα σε ώρες κατά τις οποίες οι επισκέπτες οι οποίοι αφήνουν τον οβολό τους και όλα αυτά κάτω από το λιμεναρχείο, το οποίο θα όφειλε να έχει θέσει από χρόνια κανόνες ως προς τα ωράρια και τις θέσεις στάθμευσης για τροφοδοσία.

Εκτός όμως τούτου μία αταξία παρατηρείται και στο ποιος δένει που μέσα στο λιμάνι ενώ υπάρχει σχετική σήμανση ως προς τα πού μπορούν να δέσουν τα ερασιτεχνικά σκάφη, τα επαγγελματικά σκάφη αλιείας κ.ο.κ. Δεν είναι δυνατόν να έρχεται πχ το ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ και να μην μπορεί να δέσει στην προβλήτα η οποία προορίζεται για φορτοεκφόρτωση για τα άνω των 8 μέτρων αλιευτικά και όχι για μόνιμο ελλιμενισμό σύμφωνα με τη σήμανση που υπάρχει και εκεί να βλέπει κανείς να αράζουν μέχρι και φουσκωτά. Θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν ότι αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούσαν αντί να προσεγγίσουν την Κάρυστο να πάνε στο Μαρμάρι και να αφήνουν εκεί τα ωραία τους λεφτά τις παγωμένες νύχτες του χειμώνα όταν θα βγουν έξω για να φάνε, να ψωνίσουν ή να προμηθευτούν ό,τι έκτακτο χρειαστούν.

Και φυσικά βλέποντας την προκυμαία να είναι γεμάτη αυτοκίνητα αναρωτιέται κανείς τι θα συμβεί αν προκύψει μία έκτακτη ανάγκη σε κάποιο από αυτά τα σκάφη και χρειαστεί να προσεγγίσει για παράδειγμα ένα πυροσβεστικό μέσο ή οτιδήποτε άλλο. Το λιμάνι είναι λιμάνι, ούτε πάρκινγκ ούτε ιδιοκτησία κανενός. Ο ΟΛΝΕ έχει τη διαχείριση και την εύθυνη της ανάπτυξής του και το Λιμενικό με βάση τον κανονισμό του λιμένος είναι αρμόδιο για την τήρηση των προβλεπομένων.

Και βέβαια προξενεί εντύπωση το γεγονός πως εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν υπάρχει σε μόνιμη βάση σκάφος του λιμενικού στην Κάρυστο όταν πάρα πολλές φορές λαμβάνουν χώρα διάφορα συμβάντα.

Αν κάποια πράγματα δεν μπορούν να γίνονται όπως πρέπει τότε ίσως σε κεντρικό επίπεδο θα πρέπει να εξεταστεί αν θα πρέπει να γίνουν κάποιες υποδείξεις και ενδεχομένως ακόμη και κάποιες αλλαγές στο στελεχιακό δυναμικό. Το Λιμενικό είναι Σώμα Ασφαλείας, όχι πχ το πρωτόκολο στο υπουργείο Οικονομικών και η εντοπιότητα θα έπρεπε να εφαρμόζεται αφού πρώτα τα στελέχη ψηθούν και υπηρετήσουν το Σώμα και την Πατρίδα και σε άλλα νευραλγικά σημεία της χώρας πχ Λήμνος, Σαμοθράκη, Αη Στράτης, Σύμπλεγμα Μεγίστης, Κάλυμνος κ.ο.κ.

Ήδη πάντως αρκετοί εμφανίζονται ενοχλημένοι από την όλη κατάσταση και σκέφτονται πολύ σοβαρά να αναλάβουν πρωτοβουλίες.

Δε γίνεται από τη μία πλευρά να έχεις ένα οραματικό σχέδιο, να ετοιμάζεις υπαίθρια θέατρα, να επεκτείνεις τον πεζόδρομο στην Δυτική παραλία, να ετοιμάζεσαι για εξωτερική προβλήτα, να κάνεις κινήσεις που στο μέλλον θα φέρουν ενδιαφέρον για άφιξη πλοίων και τουριστών και βασικό γρανάζι που εγγυάται την τάξη και σωστή λειτουργία του λιμανιού να σε βάζει σε προβληματισμούς.

Το λιμάνι είναι λιμάνι και επιτελεί συγκεκριμένο σοβαρό σκοπό. Θα πρέπει λοιπόν οι αρμόδιες αρχές να κάνουν αυτό το οποίο προβλέπεται όπως επίσης θα πρέπει όλοι να βάλουν πλάτη ώστε να εφαρμοστεί σωστά ο κανονισμός σε ένα λιμάνι που τους χωρά όλους και να μη δημιουργούνται αδικίες σε βάρος των πολλών, οι οποίοι τον τηρούν και μόλις γίνουν αυτά τότε θα δούμε πως όλοι θα είναι ευχαριστημένοι διότι θα υπάρχει τάξη. Μια φορά πάντως ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά, δε γίνεται.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κάρυστος έχει μεγάλη ναυτική παράδοση και ιστορία, κι αυτό πρέπει να αποτελεί την πυξίδα για το μέλλον.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.