Γεωγραφία και εμπορικότητα για το ενδοκυκλαδικό λένε μόνο "Κάρυστος"

Έχοντας συμπληρώσει κοντά δύο μήνες από τότε που ξεκίνησε το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο και αποκαταστάθηκε η τάξη με την εκτέλεση του δρομολογίου μέσω Καρύστου αποδεικνύεται πλέον η λογική τόσο της γεωγραφίας της περιοχής όσο και της εμπορικότητας του δρομολογίου με την εκτέλεσή του μόνο μέσα από το δικό μας λιμάνι. 

Του Στρατή Μαζίδη

Παρά το γεγονός ότι το δρομολόγιο δεν διαφημίστηκε ούτε στην πόλη μας ούτε στο σύνολο του νησιού ενώ ξεκίνησε σε καιρό πανδημίας και μάλιστα προς το τέλος του καλοκαιριού μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, η κίνηση του είναι αξιόλογη και όπως ήδη σημειώσαμε πριν λίγες μέρες βιομηχανίες τροφίμων της κεντρικής Εύβοιας ζητούν τροποποιήσεις των δρομολογίων για να μπορέσουν να προωθούν τα προϊόντα τους στα νησιά.

Κοιτάζοντας κάνεις το χάρτη αντιλαμβάνεται ότι η Κάρυστος είναι η μία και μοναδική έξοδος και είσοδος αντίστοιχα της Εύβοιας από και προς τις Κυκλάδες αφού είναι το κοντινότερο σημείο προς αυτές.

Και αυτή η γεωγραφία είναι που δίνει και το πλεονέκτημα της εμπορικότητας της γραμμής στην Κάρυστο και όχι στο Μαρμάρι. Η εκτέλεση του δρομολογίου μέσω Μαρμαρίου δεν προσφέρει κανένα απολύτως πλεονέκτημα αφού θα χρειάζεται κάνεις περίπου την ίδια ώρα με αυτήν που θέλει από τη Ραφήνα για να πάει απευθείας π.χ. στην Ανδρο. Απεναντίας από την Κάρυστο η απόσταση είναι μόλις μία ώρα με συμβατικό πλοίο και λίγο παραπάνω από 30 λεπτά με τα καταμαράν που εξυπηρέτησαν φέτος τη γραμμή.

Όσον αφορά το κόμιστρο αυτό κυμαίνεται στο 50% των εισιτηρίων από τη Ραφήνα κάνοντας μία σύγκριση με την Άνδρο. Δεδομένου πως πρόκειται για τη μισή απόσταση θα περίμενε κανείς ότι λόγω και της επιδότησης τα εισιτήρια θα μπορούσαν να ήταν χαμηλότερα. Βέβαια αντιλαμβανόμαστε ότι το δρομολόγιο εξυπηρετήθηκε από ταχύπλοα και όχι από συμβατικό πλοίο στην περίπτωση του οποίου πράγματι θα μπορούσε να θέσει κάνεις το θέμα μιας χαμηλότερης τιμολογιακής πολιτικής.

Σε κάθε περίπτωση ανοίγονται νέες προοπτικές για την περιοχή και ολόκληρο το νησί και αυτό που πρέπει πλέον να δούμε, και καθώς προχωρούν οι αναγκαίες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την εκβάθυνση του λιμανιού, είναι η δημιουργία του εξωτερικού ντόκου στο λιμενοβραχίονα καθώς υπάρχει μία ακόμα γραμμή η οποία πρόκειται να προκηρυχθεί προβλέπουσα τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Ραφήνα προς Κυκλάδες με πρώτο λιμάνι την Κάρυστο [και ένα εξαιρετικό πλοίο για να εκτελέσει αυτή τη γραμμή καθώς ασφυκτιά στην παρούσα που βρίσκεται, είναι το ΠΑΝΟΡΑΜΑ, εφόσον αντιμετωπιστούν με επιτυχία τα όποια προβλήματά του καθώς πρόκειται για ένα πολύ καλό καράβι] ενώ στο μυαλό αρκετών βρίσκεται και η διεκδίκηση της έλευσης και της άλλης ενδοκυκλαδικής γραμμής που εξυπηρετείται με το ΑΡΤΕΜΙΣ.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.