Να αναλάβει τώρα πρωτοβουλία ο Δήμος στο ΥΕΝ για την ακτοπλοΐα στη Ν. Εύβοια αλλιώς ίσως πάμε σε δύσκολες μέρες

 
Όταν ανακοινώθηκαν τα μέτρα σύμφωνα με τα οποία θα επανεκκίνουσε η ακτοπλοΐα, έγραψα ένα άρθρο στο Freepen.gr σημειώνοντας ότι δεν είναι δυνατόν για ταξίδι 40 λεπτών και μίας ώρας, να πρέπει να περιμένει κανείς άλλη μια ώρα στο λιμάνι...και αν θα μπει, συμπληρώνοντας χαρτοβασίλεια!

Του Στρατή Μαζίδη

Αρκετοί φίλοι με πήραν τηλέφωνο τις τελευταίες ημέρες για το θέμα αυτό. Ένας εξ αυτών, Καρυστινός που ζει στην Αθήνα, ήρθε το Σαββατοκύριακο στην Κάρυστο. Τηλεφώνησε στο πρακτορείο στα πλοία των Νέων Στύρων όπου του είπαν πως θα πρέπει να είναι μια ώρα νωρίτερα στο λιμάνι και...ΑΝ θα μπει στο πλοίο. Τι έκανε; Το αυτονόητο. Επέλεξε τη Χαλκίδα. Άλλος φίλος Καρυστινός που έρχεται σύχνα στην Αθήνα για δουλειά, ενημερώθηκε ότι θα πρέπει να κλείνει θέση για να ταξιδέψει από το Μαρμάρι.

Έχοντας έρθει στην Κάρυστο με όλους τους τρόπους, η Χαλκίδα σε θέμα χρόνου μου έβγαινε περίπου 25 λεπτά παραπάνω. Το κόστος δεν το συζητώ. 9-12 ευρώ αν δεν επιλέξω την παράκαμψη των διοδίων. Τώρα η επιλογή της Χαλκίδας, εκτός από φθηνότερη, πλέον καθίσταται σίγουρη και ταχύτερη.

Ειλικρινά δεν ξέρω πως θα καταφέρουν να βγουν οικονομικά τα πλοία, τα οποία είναι βέβαιο ότι θα μεταφέρουν πολύ λιγότερα ΙΧ αφού έχουν συγκεκριμένο όριο επιβατών. Αν πχ ένα πλοίο μπορούσε να μεταφέρει Χ επιβάτες και τώρα μπορεί Χ/2, τότε ομοίως η αντίστοιχη αναλογία των ΙΧ θα μειώθει και μάλιστα ίσως πολύ περισσότερο αφού υπάρχει η έσχατη οδική λύση, που σημαίνει σημαντικά λιγότερα έσοδα.

Ειδικά στην περίπτωση των Νέων Στύρων όπου το δρομολόγιο είναι μικρό και τα πλοία ανοικτού τύπου, δεν αντιλαμβάνεται κανείς τον περιορισμό αφού για 40 λεπτά στην ανάγκη θα μπορούσαν οι επιβαίνοντες να παραμείνουν στο όχημα.

Πολύ φοβάμαι ότι θα είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο καλοκαίρι για την ακτοπλοΐα της Νότιας Εύβοιας και άλλες γραμμές με παρόμοια χαρακτηριστικά.

Δεδομένου ότι υπάρχει μιας διαρκής τάση χαλάρωσης των μέτρων [ήδη η πληρότητα των κινηματογράφων ανέβηκε στο 70%], τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις είναι και ανεξήγητα [πχ 100% πληρότητα στα αεροσκάφη, αλλά 50% στα πλοία που έχουν κι ανοικτά καταστρώματα και σε πολλές περιπτώσεις όπως η δική μας πραγματοποιούν σύντομο ταξίδι], ίσως ο Δήμος Καρύστου σε συνεννόηση και με άλλους ΟΤΑ να πρέπει να λάβει άμεσα πρωτοβουλίες στο ΥΕΝ, όσο υπάρχει - αν υπάρχει - ακόμη χρόνος διότι τα προβλήματα της πανδημίας τώρα αρχίζουν... Η ακτοπλοΐα της περιοχής εκτός του ότι δίνει ψωμί σε οικογένειες, εξυπηρετεί και ανθρώπους που δεν έχουν άλλο τρόπο μετάβασης από και προς την Καρυστία.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.