Fynshav ένα όμορφο καραβάκι σαν αυτά που χρειαζόμαστε στη Νότια Εύβοια

Τις τελευταίες ημέρες έχει ανοίξει πάλι το ζήτημα της προβληματικής συγκοινωνίας της Νότιας Εύβοιας με τη Ραφήνα. Από τα κάποτε 5 δρομολόγια την ημέρα [δύο για Κάρυστο και τρία για Μαρμάρι] το χειμώνα, οδηγηθήκαμε στα μόλις...δύο. Κι έχει ο Θεός. Η αιτία είναι απλή. Από τα φιατάκια που έκαναν μια χαρά και οικονομικά τη δουλειά, φέραμε Ferrari για τα μεγέθη της γραμμής.

Του Στρατή Μαζίδη

Το εξηγήσαμε όταν παρουσιάσαμε το ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ στο Γύθειο ως τύπο πλοίου που είναι για τα κυβικά μας. Το ΠΑΝΟΡΑΜΑ είναι ένα πολύ ωραίο πλοίο αλλά με την ιπποδύναμη που έχει και τα λειτουργικά του έξοδα, θα μπορούσε να χτυπήσει την Ανδροτηνομυκονία. Στο Μάρμαρι και με καθεστώς μονοπωλίου μιας και το όχι οικονομικό αλλά οικονομικότερο του ΠΑΝΟΡΑΜΑ, ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ έχει τον ίδιο ναύλο, δε γίνεται μια μέση οικογένεια να θέλει 100 ευρώ για ένα πήγαινε-έλα. 

Θα σας παραθέσω ένα οξύμωρο αλλά ενδεικτικό παράδειγμα:

Για το Μαρμάρι πληρώνετε 9 ευρώ για ταξίδι μίας ώρας.

Για ταξίδι με το MS Norrona από τη Δανία στην Ισλανδία διάρκειας 64 περίπου ωρών και σε καμπίνα με εξωτερικό παράθυρο [διότι έχει και φθηνότερες επιλογές] το κόστος ταξιδιού την ώρα ανέρχεται σε 5 ευρώ. Αν επιλέξετε εσωτερική καμπίνα μαζί με άλλους συνταξιώτες, τότε το κόστος κατεβαίνει ακόμη περισσότερο.

Στη Δανία λοιπόν το θέμα το έχουν λύσει προ πολλού. Έχουν τα θηρία για τις μεγάλες γραμμές αλλά για τις μικρές έχουν τα αντίστοιχα μικρά πλοία. Δείτε λοιπόν το Fynshav, ένα όμορφο καραβάκι του 1998 που ταξιδεύει στη μακρινή χώρα του ευρωπαϊκού βορρά.

Ένα 70μετρο πλοίο που μπορεί να μεταφέρει 450 επιβάτες και σχεδόν 100 οχήματα με μηχανές B&W. Κάντε τις συγκρίσεις:

Fynshav
Gross Tonnage: 3380
Deadweight: 489 t
 
Panorama 
Gross Tonnage: 3426
Deadweight: 1240 t
 
Evia Star
Gross Tonnage: 1413
Deadweight: 940 t
 
Τη διαφορά τη βλέπετε στο πορτοφόλι σας, όσοι έχετε ακόμη τη δυνατότητα να ταξιδεύετε από τη Ραφήνα. Λογικό όταν το πρώτο πλοίο ναυπηγήθηκε στη Δανία για τέτοιες γραμμές, ενώ το δεύτερο για ταξίδι 3,5 ωρών τη διαδρομή στην Καραϊβική.
 
Εν κατακλείδι η αναβάθμιση μιας γραμμής δε σημαίνει μέγεθος πλοίου αλλά τακτική συγκοινωνία με κόστος που να επιτρέπει στον εφοπλιστή περιθώριο κέρδους και στον επιβάτη να μένει κανένα χαρτονόμισμα στο χέρι του μετά την έκδοση των εισιτηρίων. Και φυσικά, όχι μονοπώλιο.

Απολαύστε το Fynshav, ένα από τα αρκετά παρόμοια πλοία της περιοχής.

















Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.