Ο χρόνος προς το ΣΑΣ τρέχει γρήγορα: Τι γίνεται ένα μήνα μετά τη συνάντηση στο ΥΕΝ;

Το PAROS JET στην προσπάθειά του να κατεβάσει τον καταπέλτη
Πέρασε ένας μήνας από την τελευταία συνάντηση των ανθρώπων που εδώ και μήνες τρέχουν το θέμα της επανένταξης της Καρύστου στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας μέσω της διασύνδεσής της με τις Κυκλάδες στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας παρουσία του προέδρου του ΟΛΝΕ και του πλοιοκτήτη της Seajets.

Του Στρατή Μαζίδη

Από εκείνη τη συνάντηση δεν υπήρξε καμία ενημέρωση με τις βασικές πληροφορίες που πρέπει να συνοδεύουν μια ανακοίνωση. Ποιοι πήγαν, τι είπαν, το συμπέρασμα. Κυκλοφόρησε ένα ανυπόγραφο κείμενο, άγνωστης προέλευσης το οποίο πέρα από κάποια λάθη, πρακτικά δεν έλεγε τίποτε, κάτι που σημαίνει πως θα μπορούσε να το είχε συντάξει ο καθένας. Οι φορείς που συμμετείχαν, όπως το ΥΕΝ, ο ΟΛΝΕ και η εταιρεία, δεν έβγαλαν καμία σχετική ανακοίνωση.

Έκανα τότε ορισμένα τηλεφωνήματα, είχα μια πραγματική ενημέρωση αλλά προτίμησα να περιμένω τις εξελίξεις.

Η ουσία εκείνης της συνάντησης ήταν η εξής. Υπάρχει ένα ώριμο προς επιδότηση δρομολόγιο από Ραφήνα για Κάρυστο – Ανδρο – Τήνο – Σύρο – Πάρο – Νάξο, το οποίο μάλλον προκαλεί ανησυχία σε ακτοπλοϊκούς διπλανούς και παραδιπλανούς κύκλους εκτός Καρύστου.

Ωστόσο ο πλοιοκτήτης - και μετά την προσέγγιση του PAROS JET - τόνισε ότι δεν επιθυμεί να βάλει πλοίο στο λιμάνι της Καρύστου [από τα λίγα αν όχι το μόνο με μπούκα που βλέπει στην στεριά] ως έχει και ζήτησε τη δημιουργία ενός εξωτερικού ντόκου στο ύψος της Αγκυρας. Οι αναγνώστες θα θυμούνται πως αυτό ήταν και μια προσωπική πρόταση πριν μερικούς μήνες ώστε η πόλη να αποκτήσει και μια επέκταση του λιμένα της εντός, εκτός και επί τα αυτά. Δηλαδή μέσα στην πόλη, εκτός της πεζοδρομημένης προκυμαίας με τους ταξιδιώτες να μπορούν να βλέπουν την Κάρυστο.

Προτάθηκε η δημιουργία ντόκου μήκους 30 μέτρων και πλάτους 5 μέτρων με τον κ. Βαγγέλη Σπύρου από το Τοπικό Συμβούλιο Καρύστου να ρίχνει την ιδέα μιας μεγαλύτερης προβλήτας ώστε να μπορεί να εξυπηρετούνται και οι φρεγάτες του Πολεμικού μας Ναυτικού. Δυστυχώς συνάντησε περιορισμένες αντιδράσεις. Εντούτοις συζήτησα το θέμα με υποναύαρχο ε.α. και παλαιό κυβερνήτη ώστε σύντομα να σας μεταφέρω μερικές ενδιαφέρουσες προοπτικές που μου έδωσε τις οποίες η πόλη καλό θα είναι να μην προσπεράσει.

Πάντως μια πρυμνοδέτηση φρεγάτας απλά θα απαιτούσε έναν ντόκο 60 μέτρων. Σε κάθε περίπτωση ο ΟΛΝΕ δια του προέδρου του, κ. Παπανδρέου έδειξε προθυμία να εκτελέσει το έργο το οποίο προσδιορίστηκε πως θα στοιχίσει περίπου 150.000 ευρώ.

Εκμεταλλευόμενος κάποιο κενό πάνω στη συζήτηση, ο πλοιοκτήτης έριξε την ιδέα του να ενταχθεί η Κάρυστος σε ένα από τα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά. Το ένα δρομολόγιο το εκτελεί η ΑΝΕΚ με το ΑΡΤΕΜΙΣ, το άλλο το εκτελούσε το ANDROS JET σίγουρα μέχρι τον Ιούλιο ενώ έχει ακουστεί πως θα επανέλθει το AQUA JEWEL, παλιός μας γνώριμος από τη Ραφήνα, το οποίο εδώ και μήνες εκτελεί δρομολόγια στις Αζόρες.

Και κάπου εδώ σταματά η ενημέρωση. Κανείς δεν γνωρίζει τι έχει γίνει από τότε. Ακούμε για μεμονωμένες συναντήσεις, βλέπουμε διάφορες φωτογραφίες αλλά τίποτε από αυτά δε συνοδεύεται με πληροφορίες και επαρκή ενημέρωση.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι το ΥΕΝ προχώρησε σε αλλαγή φιλοσοφίας για την άγονη γραμμή βλέποντάς την πλέον ως εργαλείο ανάπτυξης ενώ αυξάνει το ετήσιο ποσό της επιδότησης κατά 48% από τα σημερινά περίπου 90 εκ. στα 135 εκ.

Σήμερα ένα μήνα μετά τη συνάντηση δε γνωρίζουμε σε τι στάδιο βρισκόμαστε, αν ο Δήμος Καρύστου έχει καταθέσει ένα επικαιροποιημένο υπόμνημα που έχει ζητήσει ο πλοιοκτήτης ως προς την ακτοπλοϊκή σύνδεση και τι γίνεται με το θέμα της κατασκευής του ντόκου.

Το μόνο βέβαιο είναι πως σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός συνεδριάζει το ΣΑΣ και υπάρχουν πολλά να γίνουν σε ένα μαραθώνιο που θα απαιτήσει ταχύτητα φόρμουλα 1.

------------------------------------------------------------------

Για να μην ξεφύγουμε σε έκταση, θα αναλύσουμε προσέχως με ξεχωριστά κείμενα τα εξής:

- Τι συνέβη τελικά με το PAROS JET, τι είχε συμφωνηθεί και γιατί δεν προχώρησε

- Ποια γραμμή, Ραφήνα ή Λαύριο, συμφέρει περισσότερο, ποια "δεν" αρέσει και μια εναλλακτική διεκδικητική πρόταση που αρμόζει στην Εύβοια

- Τη δημιουργία του νέου ντόκου και τις οικονομικές προοπτικές για την τοπική αγορά αν πάμε σε 60μετρο ώστε να δένει και η φρεγάτα

- Την στρατηγική που μπορεί να ακολουθηθεί για να επιτύχει το εγχείρημα

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.