Ξεκινώντας από τα απλά στον τουρισμό - Μια 4μελης οικογένεια δεν μπορεί να χρειάζεται 100 ευρώ για να πάει και να 'ρθει

Στο τελευταίο μας κείμενο αναφερθήκαμε στον πιθανό τύπο πλοίου που θα μπορούσε να έρθει στην Κάρυστο δίνοντας κι ένα παράδειγμα εξηγώντας παράλληλα γιατί η γραμμή με μονοπώλιο και αντι-οικονομικά βαπόρια δεν είναι βιώσιμη. Το ακριβό στη λειτουργία ΠΑΝΟΡΑΜΑ συμπαρασύρει και το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ που ανήκε σε μια ανταγωνιστική πλοιοκτησία θα μπορούσε να είχε χαμηλότερο ναύλο.

Του Στρατή Μαζίδη

Εν πάση περιπτώσει όμως το αλφάβητο ξεκινά από το Α και αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατό μια 4μελης οικογένεια να χρειάζεται 100 ευρώ για να περάσει στο Μαρμάρι και να επιστρέψει. Είτε μιλάμε για επισκέπτες μια κι έξω, είτε για τακτικούς παραθεριστές με εξοχικό στην περιοχή, είτε φυσικά για τους μόνιμους κατοίκους.

Η Νότια Καρυστία διαθέτει ένα σημαντικό αχτύπητο πλεονέκτημα που ΔΕΝ έχει κανένα άλλο μέρος. Ανήκει μεν στο νησί της Εύβοιας, αλλά διατηρεί μια δική της αυτονομία και χρώμα παραπέμποντας εν πολλοίς στις Κυκλάδες με τη διαφορά του πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος και του ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην Αττική.

Επιπλέον παρέχει πολλούς τρόπους πρόσβασης. Ραφήνα, Αγία Μαρίνα, μέχρι και Ερέτρια ή Χαλκίδα στην ανάγκη. Είναι ένα μέρος σε νησί που όμως δεν μπορείς ποτέ να αποκλειστείς, τουλάχιστον τα καλοκαίρια, λόγω ανέμων.

Επιπρόσθετα η περιοχή είναι ό,τι πρέπει για οικογένειες που θέλουν να ηρεμήσουν και να αφήσουν τα παιδιά τους να παίζουν έχοντας το κεφάλι τους σχετικά ήσυχο.

Ποια είναι όμως η πόρτα εισόδου σε όλα αυτά; Κατά βάση η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Ραφήνα. Εδώ λοιπόν υπάρχει ανάγκη να έχουμε πλοία με ναύλο ο οποίος θα καταστεί πιο προσιτός. Το ΠΑΝΟΡΑΜΑ είναι ένα ωραιότατο πλοίο, που όμως δεν κάνει για αυτή τη γραμμή. Περισσότερο θα ταίριαζε να κάνει πχ Ραφήνα-Κάρυστο-Ανδρο ή το επιδοτούμενο ενδοκυκλαδικό ως μεγαλύτερο του ΑΡΤΕΜΙΣ, να ανοίξει δηλαδή πελατεία παρά να περιορίζεται στο Μαρμάρι με safe manning, δηλαδή ελάχιστο πλήρωμα 22 άτομα! Πόσα άτομα ήταν πλήρωμα στο ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ που έμεινε 32 χρόνια στη γραμμή μέχρι να φαγωθεί; Ήδη το χειμώνα έχουν περιοριστεί πολύ τα δρομολόγια σε σχέση με άλλα χρόνια. Αυτά τα λες και σημεία των καιρών, που όμως καλό είναι έγκαιρα να τα διαπιστώσεις.

Αναφέρθηκα επίτηδες στις οικογένειες διότι αυτές θα φάνε, θα πάνε στο λούνα παρκ, θα πάρουν το παγωτό και γενικώς θα αφήσουν περισσότερα χρήματα. Σαφέστατα θα πρέπει να κερδίσει και ο μεταφορέας. Αυτό δεν αμφισβητείται. Μπορεί όμως να προσαρμοστεί στα δεδομένα προσφέροντας την ίδια υπηρεσία με χαμηλότερο κόστος για τον ίδιο και κατ'επέκταση τον επιβάτη. Δε θα χρειαστώ νταλίκα για να μεταφέρω ένα τραπέζι και έναν καναπέ. Σε όλους μας αρέσουν τα μεγάλα βαπόρια και τα έχουμε ταυτισμένα ως μια αναβάθμιση της περιοχή μας. Δεν είναι όμως πάντα αυτός ο κανόνας. Χρειαζόμαστε τα πλοία που μας κάνουν και ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.