Τα βαπόρια έφερναν ανθρώπους που είχαν προορισμό την Κάρυστο, ενώ οι σκαφάτοι έχουν προορισμό το κότερο

Το μακρινό 2000 η Κάρυστος αποχαιρέτισε την από δεκαετίες σχέση της με την ακτοπλοΐα και έσβησε την παρουσία της από τον αντίστοιχο χάρτη. Με το πέρασμα του χρόνου τα έργα που έγιναν στο λιμάνι κινήθηκαν περισσότερο στο να μετεξελιχθεί σε ένα είδος μαρίνας. Βέβαια, οι αναγνώστες θυμούνται ότι αποδείξαμε με βάση τις αποστάσεις ότι ένα πλοίο με τις διαστάσεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ μπορεί να μπει, να δέσει σε συγκεκριμένη θέση και να διοχετευθεί η κίνηση απευθείας εκτός προκυμαίας.

Του Στρατή Μαζίδη

Σήμερα στο λιμάνι έρχονται ως επί το πλείστον ψαράδικα και κότερα, είτε μικρά, είτε μεγάλα, είτε παραδοσιακά, είτε μοντέρνα. Όμως παρατηρώντας τα σε καθημερινή βάση, όχι μόνο φέτος, διαπίστωσα το εξής. Η προσέγγιση στην Κάρυστο αποτελεί ένα είδος pit-stop ή αν προτιμάμε ένα σύντομο σταμάτημα στο σούπερ μάρκετ. Καύσιμα, νέρο και προμήθειες τροφίμων από σούπερ μάρκετ.

Οι περισσότεροι επιβαίνοντες, ακόμη και σε πολυτελή κότερα, δε βγαίνουν έξω. Μπορεί να αφήνουν μερικά ευρώ στον ΟΛΝΕ από τις κάρτες, αλλά η συνεισφορά τους στην οικονομία της Καρύστου είναι μηδαμινή. Θα φάνε στο κότερο, θα πιουν στο κότερο, θα βγουν από το κότερο μόνο αν χρειάζεται. Κι εδώ που τα λέμε για αυτό το αγόρασαν ή το μίσθωσαν. Θα πιει την μπίρα του στο deck, θα απολαύσει το ποτό της στο ιστιοπλοϊκό, θα πάει στο σούπερ μάρκετ να φουλάρει φαγητό, πατατάκια και αναψυκτικά. Θα μείνει μια, άντε δύο ως επί το πλείστον βραδιές και μετά γεια σου χαρά Βενετιά. 


Απεναντίας τα βαπόρια θα φέρουν τον κόσμο. Για θυμηθείτε λίγο όταν το ΚΑΣΤΡΙΑΝΙ και το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ ξεφόρτωναν κόσμο κάθε μέρα. Ήταν βέβαια και μια άλλη Ελλάδα όπου μπορούσες να πας διακοπές και τα τότε χρήματα επαρκούσαν. Τίγκα ήταν το μεσημέρι τα εστιατόρια. Λίγο αν αργούσες και τα μισά είχαν τελειώσει. Σήμερα;

Και είναι λογικό. Τα βαπόρια έφερναν ανθρώπους που είχαν προορισμό την Κάρυστο, ενώ οι σκαφάτοι έχουν προορισμό το κότερο. Οι πρώτοι έμεναν εδώ. Ψώνιζαν εδώ, είτε στα μίνι μάρκετς, είτε στα φαρμακεία, είτε στα μπακάλικα, είτε στα ζαχαροπλαστεία, στα ψητοπωλεία, οπουδήποτε. Έρχονταν στην Κάρυστο, έμεναν στην Κάρυστο, αγόραζαν υπηρεσίες και προϊόντα στην Κάρυστο.

Επίσης αυτοί που έρχονται μια φορά στην Κάρυστο, είθισται να μην την αποχωρίζονται.

Η Κάρυστος πρέπει να ξαναμπεί στον ακτοπλοϊκό χάρτη και αυτό μπορεί να γίνει άνετα με την ένταξή της στο επιδοτούμενο ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο το οποίο εξυπηρετεί το ΑΡΤΕΜΙΣ που χωρά ανετότατα στο λιμάνι της πόλης. Κι αυτό θα μπορούσαμε να το διεκδικήσουμε με τόσα που ανεχόμαστε και έχουμε χάσει ως πόλη, μη σας πω, ακόμη και να το επιβάλλουμε. Η έλευση πλοίων κι η τόνωση του τουρισμού θα δώσουν δουλειές και χρήματα για πολύ και σε περισσότερο, αντί για τους σημερινούς εργολάβους που δίνουν λίγα, για λίγο και σε λίγους.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.